Nem biztos, hogy bővítéskor két kombájn mellé kell egy harmadik is
Nagyszabású eseményre készül a Fliegl Abda Kft. szeptember 21-én: nyitott napot rendeznek. A cég csapata Abdán gyárlátogatással, Lébényben pedig gyakorlati gépbemutatóval várja az érdeklődőket. Ez utóbbin a termékkínálat különböző eszközeit mutatják be működés közben, ASW letolókocsikat, ADS letolós trágyaszórókat, hígtrágya kijuttató, billentős, bálaszállító, átrakó pótkocsikat. Ezen kívül Magyarországon először lesz látható a 2017-es Agritechnica kiállításon ezüstérmes Fliegl Büffel rendfelszedő átrakókocsi. A rendezvényről, a Bábolnai Gazdanapokon kiállított eszközökről, a hazai és a nemzetközi géppiacról kérdeztük a cég vezetőjét, Ackermann Tamást.
Milyen gépeket mutattak be a közönségnek Bábolnán?
A sok gazdának elérhetetlen, nagy gépcsodák helyett mi mindig olyan gépeket állítunk ki, amiket a termelők a saját gazdaságukban is alkalmazhatnak. A cél az, hogyha valaki a standunkra néz, azt mondja magában; ezt el tudom képzelni a saját telepemen is. Például az ADS 60 trágyaszórónkat azért hoztuk ki, hogy a kisebb gazdaságok tulajdonosainak bemutassuk, nekik is készült elérhető letoló rendszerű trágyaszóró eszköz. A nagyobbak ebből már 1998 óta a piacon vannak, ezt a kisebb típust az elmúlt 5-6 évben fejlesztettük ki. Itthon még nem terjedt el, ám az exportpiacokon már sikeres: a Vajdaságban és Erdélyben is szeretik és használják a gazdák az eszközt, amit az 50-70-80 lóerős MTZ-kategória mögé lehet és érdemes akasztani. A mellette látható 6,2 m3-es tartálykocsi pedig szintén az 50-80 LE kategóriájú erőgépek mögé csatlakoztatható.
Gondoltak a nagyobb gazdaságok igényeire is?
A nagyobb méretű gazdaságokat megcélzó bálaszállító és billentős kocsik mellett fontos darab az átrakókocsi. Ezt ott javasoljuk használni, ahol a betakarítás kiemelten fontos munkaművelet, amire nagyon kevés idő jut. A kapacitáshiányt a gazdák sokszor további kombájn megvásárlásával igyekeznek megoldani. Általános, hogy az a jó gazda, aki, ha nem bírja 2 kombájnnal elvégezni a feladatot, vesz egy harmadikat. Ám nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás. Szerintem inkább a logisztikát érdemes fejleszteni: a szállítási géppark legyen hozzáillesztve a betakarításhoz. Ennek legyen az egyik fő láncszeme az átrakókocsi. Ez a kombájn és a közúti szállítóeszköz közötti kapocs, ami 2 kombájn mellé helyezve olyan teljesítmény elérését teszi lehetővé, mintha 3 kombájnnal aratnánk. Gazdaságilag egyértelműen megéri, mert az átrakókocsi bekerülési költsége 10-15 millió, a kombájné pedig bőven 30-40 millió felett van. Arányosítva, alacsony beruházási költséggel 30 százalékkal növelhető a betakarítási kapacitás.
Hirdetés
Milyen eszközök a legnépszerűbbek a gazdák körében?
Az első 8 hónapban egyértelműen a bálaszállítók voltak a legkeresettebbek. Az abdai, magyar fejlesztésű különböző pótkocsikból 1200-1300 darabot gyártunk évente, ebből a nagyobb rész exportpiacra kerül, Magyarországon pedig 350-400 darabot vesznek meg belőlük. Hasonlóan kedvelt eszköz a 6-12 m3-es tartálykocsi, amit - talán meglepetésre - nem az állattartó telepekre visznek, hanem a logisztikai körbe beállítva a növényvédelem segítésére. Arra, hogy kiszolgálja vízzel a permetezőgépeket. Időt és energiát spórolnak a gazdának, ha nem a permetezőnek kell vízért mennie, így a gépkezelő több hasznos munkát tud végezni a földeken.
Fontos, hogy mi sosem egy pótkocsit adunk el, hanem hosszú távon építünk egy olyan logisztikai láncot, amivel jól megoldhatóak a gazdaságok feladatai.
Minden egyes logisztikai láncszemnek illeszkednie kell a gazdaság rendszerébe. Lényeges, hogy a beruházás ne csak egy ár alapján meghozott döntés, vagy egy szükségmegoldás legyen, hanem hasznosat adjon, vagy bővítse a már meglévő rendszert. A Fliegl Abda Kft. életében meghatározó mottó, az eladás után is törődik a termékkel és vevővel, magyar gyár és szerviz háttér áll a vevők rendelkezésére, és igyekszünk a lehető legjobban ellátni az agrárlogisztikai gépeket alkatrészekkel is.
Milyen programokkal várják a gazdákat a szeptember 21-i nyitott napon a Győr-Moson-Sopron megyei Abdán és Lébényben?
Tavaly, 2018-ban voltunk 25 évesek, ám a gyárban történő folyamatos beruházás, a csarnoképítések és -bontások miatt nem volt lehetőségünk megmutatni a gyárat. Idén viszont már adottak a körülmények ahhoz, hogy nyitott napot tartsunk a szakmának és a műszaki dolgok iránt érdeklődőknek. Élőben, működés közben lehet megnézni úgy a gépeket, ahogy a kiállításokon nem lehetséges. Speciális gépek is lesznek. Például olyan tartálykocsi, ami a hígtrágyát különböző injektorral közvetlenül a talajba juttatja, valamint letoló kocsira felszerelhető átrakó rendszerek, amelyek gabona, faapríték vagy siló átrakásra alkalmasak. Az átrakókocsik és bálaszállítók különböző fejlesztéseit is bemutatjuk, az abdai gyárlátogatáson pedig a látogatók megismerhetik annak a folyamatát, hogyan lesz lemezből Fliegl pótkocsi.
További információ és jelentkezés a rendezvényre az alábbi oldalon:
http://www.fliegl.hu/nyiltnap/
(x)
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 400 hirdetés 89 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés