Nem eszi a gyerek a zöldséget? Van megoldás.
Angol kutatók szerint… nem, most kivételesen amerikai kutatók bizonyították be, hogy a fantázianevekkel jelölt zöldségeket sokkal többen fogyasztják a menzán, mint hétköznapi nevű társaikat. Sistergő bab és dinamit cékla a jövő menüje az iskolákban?
Ki ne ismerné azt a helyzetet, amikor a gyerekek torkán nem lehet letuszkolni egy falat zöldséget sem. Sem otthon, sem pedig a menzán. Sőt, manapság már a felnőttek egy része is egyre kevesebb zöldséget fogyaszt, pedig mint tudjuk, fő vitaminforrásaink ezek a növények.
A kereslet hiányát pedig a zöldségtermelők is megérzik, tehát globális problémáról van szó.
Hirdetés
A Stanfordi Egyetem kutatói úgy tűnik, rájöttek, hogyan is lehet több zöldséget, vagy zöldséges ételt a fogyasztók szervezetébe juttatni. Az egyetemi menzán tesztelték ötletüket, ami mindössze annyi, hogy fantázianevekkel illetik a zöldséges fogásokat és ettől többen veszik az adott terméket.
A kísérletet az őszi szemeszterben végezték a kutatók. Minden nap négy különböző néven jelent meg az étlapon ugyanaz a zöldséges fogás. Az első egyszerűen megnevezte a zöldséget: répa, a második "egészséges, korlátozó" címkével illette: répa cukormentes citrusdresszinggel, a harmadik "egészség, pozitív" üzenettel szerepelt: okos választás C-vitaminban gazdag répával, a negyedik viszont izgalmas fantázianévvel csábított: citrusmázas csavart sárgarépa.
A megfigyelt napokon 25 százalékkal többen vettek a fantázianéven árult zöldséges ételekből, mint az egyszerű megnevezésűekből, 41 százalékkal többen, mint a "egészséges, korlátozó" elnevezésűekből, és 35 százalékkal többen, mint a "egészséges, pozitív" elnevezésűekből – írja az MTI.
A kísérlet azt igazolja, hogy az emberek választását az ételek, termékek neve könnyen képes befolyásolni. Könnyen lehet, hogy a jövőben a zöldségtermesztők is alkalmazni fogják ezt a technikát, hátha többen vásárolják meg termékeiket a piacon.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés