Nem jött helyre a járványhatásból a magyar üdítőitalok és a gyümölcslevek forgalma
Az ásványvizek, az ízesített vizek, a szénsavas üdítőitalok, a gyümölcslevek és a jegesteák összes forgalma 1,912 millió liter volt a 2020-as év első három negyedévében. A mennyiség 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt a 2019-es azonos időszakitól - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség az MTI-vel. A közlemény szerint az első három hónapban az ízesített víz és szénsavas üdítőital kivételével minden terméktípus fogyasztása csökkent.
A következő fél évben viszont jelentősen nőtt a forgalom, amit a közlemény a járvány enyhülésével, valamint a vendéglátás bővülésével magyaráz - írták. Éves összevetésben az ásványvizek eladása az első negyedévben csaknem 15 százalékkal csökkent. A második negyedévben 16 százalékkal, a harmadikban 9 százalékkal nőtt ugyan a forgalom, de a járvány előtti szinttől így is több mint 7 százalékkal maradt el. Az ízesített vizek és szénsavas üdítőitalok eladása alig változott az év elején, közel 6 százalékkal és 1 százalékkal nőtt. A korábbi időszakhoz képest 3 százalékos visszaesésben maradt.
Csökkenés a gyümölcslevek forgalmában
- A gyümölcslevek mindhárom kategóriája csökkenéssel kezdett az idén,
- a 100 százalékos gyümölcslevek értékesítése 7,
- a nektároké 20,
- a gyümölcsitaloké 6 százalékkal esett.
A második és harmadik negyedév bővülése ellenére az összforgalom a koronavírus járvány előtti időszakhoz képest átlagosan 3 százalékkal csökkent, legnagyobb mértékben a nektároké.
Hirdetés
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tevékenysége
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 90 százalékát képviseli. Tagvállalatai évente mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül 4 ezer embert foglalkoztatnak Magyarországon. A Szövetség önálló jogi személy, amely a közgyűlés által megállapított rendelkezések szerint működik. A Szövetségnek tagja lehet minden e terület fejlődésében érdekelt cég vagy magánszemély, beleértve az érdekkörbe tartozó gyártókon túl azokat a cégeket is, amelyek “társai” az alkoholmentes italok előállításának, így a csomagolóanyag-, mesterséges édesítőszer-, aroma- és alapanyaggyártók, importőrök stb. A tagok között megtalálhatóak az ezen a területen működő multinacionális cégek éppen úgy, mint a legkisebb hazai gyártók.
A Szövetség idegen nyelvű neve:
Angolul: Hungarian Mineral Water, Fruit Juice and Softdrink Association
Németül: Ungarische Mineralwasser, Fruchtsaft und Erfrischungsgetränke Verband
Elnök: dr. Miklósvári Géza
Titkár: dr. Bikfalvi Istvánné
A Szövetség néhány fontosabb feladata:
- Ellátja a szakma közös érdekeinek hazai és nemzetközi képviseletét.
- Elősegíti az alkoholmentes italok gyártásának-forgalmazásának európai integrálódását, ide értve az élelmiszerbiztonság témakörét is.
- Hozzájárul a szabályozott piaci viszonyok és az ahhoz igazodó versenyfeltételek kiépítéséhez, beleértve az etikai kérdések összehangolását és az önszabályozást is.
- Részt vesz a vonatkozó hazai és nemzetközi jogszabályok készítésében, véleményezésében.
- Folyamatosan ellátja tagjait a szükséges szakmai, jogszabályi, termelési, stb. információkkal.
- Rendszeresen tájékoztatja a fogyasztókat, felvilágosító tevékenységet végez,
- Kapcsolatot tart a hatóságokkal, egyéb szakmai szervezetekkel.
- Részt vesz a nemzetközi szakmai szervezetek munkájában, kapcsolatot tart más országok szakmai szervezeteivel.
- Beszerzi a szükséges piaci információkat. Adatszolgáltató rendszert működtet, a feldolgozott adatokból információs anyagokat bocsát valamennyi adatszolgáltató és a kormányzati szervek részére.
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 400 hirdetés 87 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés