Nem termékeket, valódi megoldásokat kínál a SeedPlus Kft. a gazdálkodóknak
A SeedPlus Kft. egy specialista és rendkívül jól szervezett olasz cégnek, a Green Has Italia-nak a kizárólagos képviselője Magyarországon. Hatékony termékekkel, a piaci igényekre reagáló termékfejlesztéssel és most már egy jól kialakult viszonteladói értékesítői csapattal, évről-évre erősítik pozíciójukat a hazai tápanyag-utánpótlás piacán. Nekik sem alakul egyszerűen a 2020-as év, de komoly gondokat egyelőre nem látnak. Interjúnkban Fröhlich Andrással, a SeedPlus Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk.
Mondana pár szót a kezdetekről, mikor alakult a cég?
A SeedPlus Kft. 2010-ben egyszemélyes Kft.-ként alakult meg. Azóta is én vagyok a 100%-os tulajdonosa. Ennek a lépésnek az volt az oka, hogy a korábban a vetőmagpiacon megkezdett munkámat ilyen vállalkozás formájában tudtam folytatni. Innen ered a neve is. Az első időszakban, mintegy 2014-ig, jellemzően csak nagymagvú ipari zöldségek (zöldborsó, zöldbab és csemegekukorica) vetőmagjának a forgalmazásával foglalkoztunk. A Pop Vriend Seeds B.V. kizárólagos joggal megbízott márkaképviseletét láttuk el. 2016-ban jelentünk meg, a ma fő tevékenységünket jelentő tápanyagutánpótlás piacán. Ekkor váltunk a Green Has Italia magyarországi képviselőivé, amely cég a kertészeti műtrágyák, biostimulátorok, vízoldható műtrágyák egyik meghatározó olasz gyártója és specialistája. Ezután új irodaházba költöztünk, és ezzel párhuzamosan a munkatársak száma is növekedni kezdett. Jelenleg már kilencen dolgozunk a cégben.
Hirdetés
Ahogy említettem, az árbevételünk nagyobbik része a tápanyag-utánpótlásból ered, mert a vetőmag- kereskedelemmel kapcsolatos tevékenységet jutalékos alapon végezzük. Viszont az innen származó bevételek egy komoly stabilitást adnak a cégnek. 2012-től 2017 elejéig zöldség-gyümölcs kereskedelemmel is foglalkoztunk. Az Auchan és a Metro láncokba szállítottunk be. Idén ünnepeljük a 10. születésnapunkat.
Akinek olasz üzleti partnerei vannak, most nem lehet teljesen nyugodt.
Az olasz Green Has Italia termékpalettáját képviseljük Magyarországon immár 5 éve. Ez az együttműködés bebizonyította számunkra azt, hogy egy rendkívül jól szervezett, kutatás-fejlesztésekben igen erős cégről van szó, akikkel könnyű együtt dolgozni, mert az ő filozófiájuk egyezik a miénkkel. Ez pedig az, hogy érdemi megoldásokat, nem pedig termékeket kínálunk. Ami a kereskedelmi részét illeti az idén tavasszal kialakult helyzetnek, természetesen számukra és számunkra is okozott nehézségeket. De mivel megfelelő készletekkel dolgozunk, illetve komoly nemzetközi szállítási tapasztalatokkal is rendelkezünk a többi tevékenység kapcsán, így meg tudtuk oldani a legnehezebb időszakban is, hogy Olaszországból az éppen hiányzó árukhoz hozzájussunk. Tény, hogy 2-3 héten keresztül kiugró szállítási költségekkel szembesültünk, de operatív problémákat a helyzet nem okozott. Azóta normalizálódott a helyzet. A vállalási árakban elmozdulást tapasztalunk, ami vélhetően meg is fog maradni, részben a forint-euró árfolyam kedvezőtlen változása, részben a megnövekedett plusz terhek miatt. Minden vállalkozás igyekszik a költségeit a piacról fedezni, így, sajnos, nekünk is el kell fogadnunk a drágulást.
Hogyan alakult a forgalmuk az elmúlt években, illetve mit terveznek idénre?
2017-ben kezdtük meg 2 értékesítővel a Green Has Italia termékinek az értékesítését. 2018-ra kerültünk fel a térképre, azaz a piac, a versenytársak és a célcsoport is megismert már bennünket, illetve ekkor kezdtük meg az értékesítési csapat bővítését. Ennek eredményeként 2019-ban megháromszoroztuk a korábbi forgalmat és ebből a rendkívül kedvező helyzetből kezdtük a 2020-as évet. Az ismert események miatt most megnőtt a bizonytalanság, de április végéig hoztuk, hozzuk a terveinket. Ez azt jelenti, hogy meg fogjuk tudni duplázni a 2019-es hasonló időszak számait.
Termékbevezetések terén számíthatnak-e valamilyen újdonságra a vevők?
Igen, lesznek, illetve vannak is, például pár hete kaptuk meg a legújabb termékünk engedélyokiratát. Az olasz anyacég folyamatosan fejleszt. Nem csak arról kell döntenünk, hogy a meglévő termékkörből mit és mikor hozunk a piacra, hanem ténylegesen a valós újdonságokkal is tudjuk erősíteni a kínálatunkat. Ahogy most látjuk a cég fejlesztéseit, várhatóan a következő pár évben is évente 2-3 új terméket be tudunk majd mutatni a partnereinknek.
Beszéljünk ezekről konkrétabban.
Nagyon sokféle termékünk van, és ezeket technológiákba építjük be, mert így tudunk egyértelmű felhasználási javaslatot tenni. Általánosságban annyit elmondhatok, hogy a magyar mezőgazdaság előtt álló globális kihívásokat mértük fel, és az ebből fakadó igényekre reagáló termékeket fejlesztettünk, illetve mutatunk be. Két jelentős kihívást ragadnék ki a sok közül. Az egyik az átalakuló EU-s támogatási rendszer, aminek még nem látjuk a végét, de a vírushelyzet által megtépázott büdzsé még tartogathat meglepetéseket. A másik a folyamatosan előforduló és egyre szélsőségesebb időjárási stresszhelyzetek, amik már nem csak a hőségnapok számán, hanem inkább a nagyon gyors változásokon mérhetők le. Véleményünk szerint mind a kettő abba az irányba hat, hogy a gazdálkodóknak tudatosabb döntéseket kell hozniuk és hatékonyabb termékeket kell használniuk. A következő években sokkal inkább előtérbe kerül majd az ár-érték arány, mint eddig bármikor.
Éppen ezért olyan termékeket hoztunk a piacra, mint például a VIT-ORG VG, ami nagyon hatékonynak bizonyult az eddigi tesztek során, elsősorban a szántóföldi növények stresszkezelésében. Egy rendkívül költséghatékony megoldás minden problémára.
Ugyanez indokolja egy másik aminosav tartalmú készítmény, a GREIT VG nevű termékünk bemutatását, ami egy tisztán növényi aminosav, a piacon lévő konkurens termékeknél hatékonyabb, emellett olcsóbb is. Használatával a gazdálkodó a felmerülő helyzetekre gyorsabban és jobban tud reagálni.
Egyébként általánosságban elmondható a termékeinkre, hogy nagy hatóanyag tartalmúak és nagyon ritkán maradnak alul a konkurens termékekkel való összevetésben.
Mi jellemzi a hazai gazdák lombtrágya használati szokásait?
A tudatosságban még van mit fejlődni, mert rendkívül sok az ad-hoc lombtrágya felhasználó. A kertészti műtrágyáknál, öntöző műtrágyáknál és specifikumoknál ez kevésbé jellemző, de az általános szántóföldi lombtrágyáknál ez maximálisan igaz. Gyakran úgy rendelnek a felhasználók, hogy „tegyetek bele valamit, amit szoktatok.” A korábban említett két ok, a módosuló EU-s támogatási rendszer, valamint az időjárás hektikussága miatt, ebben a hozzáállásban gyors változást remélünk. Meggyőződésünk, hogy ezek a piaci mozgások a mi helyzetünket fogják erősíteni.
További információ:
SeedPlus Kft.
5000 Szolnok, Dobó István utca. 37.
Telefon: (56) 598-895
Email: seedplus@seedplus.hu
Fröhlich András szakmai pályafutásáról: 1997-ben szereztem diplomát az akkor Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetemen, zöldségtermesztés szakon. Ezt követően kerültem Szolnokra, ahol apró magvú zöldségek vetőmagjának az értékesítésével foglalkoztam. Ezután a Cibakert cégcsoportnál kezdtem el dolgozni, ahol a munkám nagyobbik része szintén a vetőmagértékesítéshez volt köthető, ám itt már a nagy magvú zöldségekéhez, de minőségbiztosítási feladatokkal is foglalkoztam. 2010-től pedig a vetőmagokkal kapcsolatos tevékenyéget már önállóan, a saját cégem keretében folytattam, a SeedPlus Kft.-ben. Közben, 2008-ban, a kertészeti diplomám után a Budapesti Műszaki Egyetem közgazdasági karán MBA diplomát szereztem pénzügyi szakon. |
(x)
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés