Okostelefon és számítógép helyett ásó és gereblye: átadták a Zöldség-Gyümölcs Hős díjat
Összesen 100 kilogramm zöldséget és gyümölcsöt, vetőmagcsomagot, illetve foglalkoztatófüzeteket kapott Magyarország idei Zöldség-Gyümölcs Hőse, Petrilla Csaba, a Gloriett Sportiskolai Általános Iskola történelem-földrajz szakos tanára. A pedagógus a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), valamint zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő programja, az Európai Friss Csapat képviselőitől vette át a díjakat.
„A Zöldség-Gyümölcs Hős pályázat célja, hogy ilyen példaértékű projekteket és elkötelezett embereket kutasson fel és mutasson be, mint amilyen a Gloriett Zöld Közösség program és vezetője, Petrilla Csaba”– fogalmazott köszöntőjében dr. Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Országos Kertészeti és Beszállítói Osztályának elnöke.
A gyermekek egészségét javítja a program
A szakember hozzátette, külön öröm látni, hogy az iskolakert gondozásában a gyerekek mellett az iskola pedagógusai és a szülők is aktívan részt vesznek. Így egész családok ismerkedhetnek meg a zöldségek és gyümölcsök termelésének folyamataival, külső-belső tulajdonságaikkal, fogyasztásuk pozitív hatásaival. Ez pedig nagyon fontos, mert hazánkban az átlagos napi zöldség- és gyümölcsfogyasztás nem éri el az Egészségügyi Világszervezet ajánlott napi átlagos 40 dekagramm minimum értéket és az éves uniós átlagtól is elmarad, különösen a 6-18 éves korosztály és a gyermeket nevelő családok tekintetében.
Hirdetés
A gyerekek figyelmét Mártonffy Béla arra hívta fel az átadón, hogy az egészség megőrzésében, a betegségek elkerülésében az immunrendszernek hatalmas szerepe van, aminek optimális működését zöldségek és gyümölcsök rendszeres fogyasztásával tudják leginkább segíteni. A zöldségek és a gyümölcsök ugyanis tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, rostokkal – ráadásul nagyon finomak is.
Budapesten is lehet kertészkedni az iskolákban
„A veteményeskert és a gyümölcsös is nagyszerű lehetőség a fővárosi gyerekek számára, hogy felfedezzék a különböző zöldségeket, gyümölcsöket és azok legfontosabb ismérveit. A fiúk megtanulják az ásást, a kapálást, a karózást, vagyis a nehezebb kerti munkákat, míg a lányok inkább az ültetéssel foglalkoznak, vagy megismerik a zöldségek, gyümölcsök tárolhatóságát és felhasználhatóságát. A kerteknek köszönhetően diákjaink a természettudományos órákon megfoghatják, megszagolhatják. Sőt, meg is kóstolhatják az aktuális tananyagot: a saját maguk termelte zöldségeket és a gyümölcsöket” – mesélte a tanár úr, aki hangsúlyozta, mindez nem valósulhatna meg az iskola, a kollégák és a szülők együttműködése nélkül.
A tanár úr meggyőződése, hogy mobiltelefonnal a kézben, a számítógép mögött ülve ezek a dolgok nem megtanulhatók. A gyerekek nem élik át a sikerélményt: hogy az általuk ültetett, gondozott növények teremni kezdenek, hogy mennyire fárasztó az ásás vagy mikor szedhető a paradicsom. Ezeket az élményeket adja meg nekik az iskolai kert és gyümölcsös, ami egyénileg fejleszti, és felnőttkorukat is meghatározó szemléletmódra neveli őket.
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés