Az amerikai Pyka gyártó megkapta az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) engedélyét a Pelican nevű autonóm permetezőgépének kereskedelmi célú üzemeltetésére. Michael Norciának, a vállalat vezérigazgatójának  várakozásai szerint a következő öt évben a nagyméretű autonóm elektromos repülőgépek a mezőgazdaság mindenütt jelenlévő részévé válnak.

Az 510 kilogrammos bruttó tömegével a Pyka elektromos, pilóta nélküli repülőgéprendszere (UAS) a legnagyobb, amely valaha is megkapta az FAA engedélyét az Egyesült Államokban kereskedelmi célú üzemeltetésre. A Pyka szerint az amerikai gazdák és a környező mezőgazdasági közösségek számára előnyös lesz a pilóta által vezetett permetezőgépek biztonságosabb alternatívája.

Lisa Ellman, a kereskedelmi célú UAS-ipar vezető szakpolitikai szószólója szerint ez a jármű a legnagyobb, amelyet valaha engedélyeztek, és ez nagy előrelépés az egész iparág számára (Forrás: Pyka)

Évi 800 millió dolláros piac

Az Egyesült Államok a világ legnagyobb légi permetezési piaca, a Nemzeti Mezőgazdasági Repülőszövetség becslése szerint 800 millió dolláros éves forgalommal. A kaliforniai Oaklandből származó startup cég, a Pyka rengeteg lehetőséget lát, olyan növényekkel, mint a leveles zöldségek és zöldségek, amelyeknek külleme is meghatározó a szupermarketek polcain. Ezeket a növényeket gyakran évente akár 15-ször is permetezik.

A Pyka szerint a Pelican nagyobb permetezési pontosságot, csökkentett vegyszerhasználati költségeket és minimális környezetterhelést kínál. „A Pyka Pelican permetező repülőgépe a világ legnagyobb és legtermékenyebb mezőgazdasági permetező drónja, és már üzemel Costa Rica, Honduras és Brazília gazdaságaiban” – állítja a vállalat. „Akár 540 font (245 kg) vagy 70 gallon (265 liter) folyadékot is képes szállítani, és óránként akár 240 hektárt is képes permetezni”.

A Pyka szerint a Pelican fokozott permetezési pontosságot, csökkentett vegyszerhasználati költségeket és minimális környezeti terhelést kínál.

Költségmegtakarítások felszabadítása

Pyka hangsúlyozza, hogy a Pelican más előnyöket is biztosíthat az amerikai piacon. Csak 2020-ban a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NTSB) 54 mezőgazdasági műveletekkel kapcsolatos repülőgép-balesetet jelentett, köztük 12 olyan balesetet, amelyek összesen 13 halálos áldozatot követeltek. „A nagyobb és fejlettebb mezőgazdasági UA-műveletek életeket fognak menteni, és előmozdítják az amerikaiak vezető szerepét a 60 milliárd dolláros globális drónpiacon” – derül ki a vállalat várakozásaiból.

A Pyka valószínűleg valamilyen formában beindítja majd működését az Egyesült Államokban. Jelenleg a vállalat bérbeadásra kínálja repülőgépeit. Tekintettel a technológiai fejlődésre, a Pyka szerint az ügyfelek a kezdeti hosszú távú bérlet lejárta után a legújabb technológiát akarják majd kihasználni.

Költségmegtakarítás a termelők számára és környezetvédelem

Michael Norcia, a Pyka vezérigazgatója szerint a Pyka repülőgépei alapvető eszközt jelentenek a termények védelmében. „Költségmegtakarításokat szabadítunk fel a termelők számára, és csökkentjük a környezetre gyakorolt hatásunkat. Ez jelentős győzelem a Pyka és az általunk kiszolgált mezőgazdasági közösség számára”. A Pyka szabadalmaztatott technológiája nagymértékben automatizált repülésvezérlő szoftvert, repülési számítógépeket, nagy energiasűrűségű akkumulátorokat, fejlett elektromos meghajtási rendszereket és szénkompozit repülőgépvázakat tartalmaz.

Nagy lépés előre

Az amerikai médiában Lisa Ellman, a kereskedelmi célú UAS-ipar vezető szakpolitikai szószólója kifejtette, hogy számos olyan felhasználási eset van, amely nagyobb, nehezebb járművek használatát teszi szükségessé. „Mivel ez a jármű a legnagyobb, amelyet valaha engedélyeztek, ez nagy előrelépés az egész iparág számára”.

Michael Norcia  rámutat, hogy a Pelican az egyetlen olyan nagyméretű UAS, amely valóban úgy néz ki, mint egy repülőgép, és amely valaha is megkapta az ilyen jóváhagyásokat. „Sok nagyméretű UAS a multirotoros technológiára támaszkodik, de a Pelican Spray repülőgépszerű kialakítása miatt sokféle felhasználási módra adaptálható. A jármű puszta mérete és az a tény, hogy egy merevszárnyú repülőgép, új alkalmazások világát nyitja meg”.

Michael Norcia  várakozásai szerint a következő öt évben a nagyméretű autonóm elektromos repülőgépek a mezőgazdaság mindenütt jelenlévő részévé válnak.

(Forrás: futurefarming.com)  

További híreink

December 2-ig nyújthatók be a kárenyhítő támogatási kérelmek

2024.11.21.

A gazdálkodók 2024. december 2-ig nyújthatják be kárenyhítő támogatási kérelmüket. A határidő azért módosult, mert 2024. november 30. munkaszüneti napra esik.

Több, mint 10 milliárd forintot fizettek ki a Napenergia plusz programban

2024.11.21.

Az Energiaügyi Minisztérium szerint mintegy 4000 pályázónak már több mint 10 milliárd forintot utaltak át a modern napelemes rendszerek telepítéséhez

Naponta méhek millióinak gyilkosa az autó

2024.11.21.

Egy friss kutatás meglepő eredményeket hozott a méhek közlekedési forgalom miatti pusztulásáról, amely jóval nagyobb léptékű, mint azt korábban feltételezték.

Kemény mínuszok és havazás lesz ma

2024.11.21.

Csütörtökön változóan felhős, napos idő várható, de estére délnyugatról vastag felhőzet érkezik, és nyugaton havas eső, havazás alakulhat ki, erős, néhol viharos széllel.

Van válasz a veszteséges tejtermelésre: Szilágyi Szabina mesélt a Bociország Sajtműhely munkájáról

2024.11.21.

A szarvasmarhatartás korántsem egyszerű feladat, amit Szilágyi Szabina gyakorló gazdálkodó alapos gazdasági számításokkal támasztott alá.

Kritikus állapotban az intenzív osztályon van a tinédzser, akit madárinfluenza fertőzött meg

2024.11.20.

Egy kanadai tinédzser kritikus állapotban, intenzív osztályon fekszik, miután H5N1 madárinfluenzával fertőződött meg november elején.

Partnerhírek
Partner

Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben

2024.11.19.

Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.

Partner

Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez

2024.11.07.

Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás