Tegnaptól (szeptember 19.) figyelmeztetést küldhet a szabálysértő fuvarozóknak a nemzeti tengelysúlymérő rendszer, miután elindult az automatikus üzemmódja, ami az objektív felelősség elve alapján funkcionál.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében kifejtette, hogy a rendszer kifejlesztésére azért volt szükség, mert: a túlsúlyos tehergépkocsik fokozott baleseti kockázatot jelentenek, gyorsabban amortizálják a közutakat, valamint a szabályokat megszegő fuvarozók jogtalan versenyelőnyre tesznek szert a jogkövető vállalkozásokkal szemben. Hagyományos módszerekkel viszont nem szűrhetőek ki megfelelően - közölte az MTI.

Senki sem bújhat el tengelysúlymérő rendszer elől

A nemzeti tengelysúlymérő rendszer (tsm)  89 mérési ponton, az útba süllyesztett érzékelők segítségével méri az elhaladó járművek tengelyterhelését és össztömegét akár mozgás közben is. A tsm-rendszer tesztüzemmódban már március 31-e óta működik. Azóta az ellenőrök a mért adatok alapján szűrik ki a forgalomból a túlsúlyos teherautókat, illetve a problémásnak ítélt járműveket Kedden indult a bírságolást a jármű megállítása nélkül is lehetővé tévő fázis, ami az objektív felelősség elve alapján működik. A tengelysúlymérő rendszer automatikusan mér. A következő hónapokban azonban még nem bírságot, csak figyelmeztetést küld az üzembentartóknak. A bírságolás kezdetéről később döntenek. A tervek szerint az ellenőrzés hatékonysága a korábbi 2 százalékról 50 százalék fölé nő majd, ami idővel elősegítheti a szabályok betartását. A tengelysúlymérő rendszer működésével - a remények szerint - csökkenhet a balesetek száma és lassulhat az utak állapotának romlása, no meg újra fair lehet a verseny a szállítók között.

Kit vizsgál a tengelysúlymérő rendszer? A rendszer 20 tonna felett aktiválódik és azokra a tehergépjárművekre és autóbuszokra fókuszál, amelyek mért adatai meghaladják a forgalmi engedélyben és műszaki nyilvántartásokban szereplő adatokat. További fontos tudnivaló, hogy a mérési eredményét szándékosan befolyásolni tilos. Tilos például a mérőponton ráfékezni, rágyorsítani, tiltott előzést vagy sávváltást végezni vagy a követési távolságot nem betartani a rendszám általi azonosíthatóság megakadályozására. A tengelysúlymérő rendszer várhatóan december 31-ig csak tesztjelleggel működik, bírságot még nem ró ki a túlterhelt autókra. Van még tehát idő a gondolkodás megváltoztatására.

Megosztás

További híreink

Marihuánától beállt sertések húsát szolgálják fel luxus éttermekben

2024.07.07.

A sertéseknek adott indiai kender pozitív hatással van a hangulatukra és növeli a testtömeg-gyarapodást. Emellett húsuknak kiváló íze van. Mennyi igaz ebből? Áttekintjük a gazdák beszámolóit és a tudományos kutatásokat.

Tükrök, zene és kefék: Mi nyugtatja leginkább a teheneket?

2024.07.07.

Különböző környezetgazdagítási módszerekkel foglalkozunk. Melyik a leghatékonyabb? Country zene, hangoskönyvek, tükrök, képek vagy kefék és vakarózók?

Módosul a tenyészbika tenyésztésbe állítását segítő de minimis támogatás

2024.07.06.

Változnak a szabályok, módosul a tenyészbika tenyésztésbe állítását segítő de minimis támogatás.

Modern feudalizmust hozhat az agráradatok kezelése? 

2024.07.06.

A modernizálódó mezőgazdaságban új ágazatként jelentek meg a precíziós gazdálkodásra és az ennek kiszolgálására létrehozott eszköz- és programrendszerek.

Takács András Péter beszélt a növényvédelem aktuális témáiról

2024.07.06.

Takács András Péter beszélt a növényvédelem aktuális témáiról és a keszthelyi Georgikon Campus tevékenységéről.

Válaszok kellenek arról, hol tart a magyar agrárdigitalizáció

2024.07.05.

Tanulmány készül annak érdekében, hogy az Európai Unió tagállamai pontosabban lássák, hol tart a mezőgazdaság digitalizációja

Partnerhírek
Partner

Az LG repcehibridek a magyar körülmények között a lehető legmagasabb termést produkálják

2024.07.01.

Európa első számú repcehibridjével, az LG Ambassadorral, valamint egy új, ígéretes hibriddel, az LG Armadaval készül az új szezonra a Limagrain Hungária Kft. Szijártó Bálintot, a vállalat cégvezetőjét a Magro.hu kérdezte, aki többek között arról is beszélt, hogyan látja a repcetermesztés jövőjét Magyarországon.

Partner

Minden, amit a gyümölcsösök lombtrágyázásáról tudni kell - fókuszban az alma

2024.07.01.

A gyümölcsösökben az új trágyázási időszak mindig ősszel és kora tavasszal, a talajon keresztüli fenntartó trágyázással indul. Később, a nyár folyamán viszont kulcsszerephez jut a lombon keresztüli tápanyag-utánpótlás. Bár a gyümölcsösök fenntartó trágyázásához sem nélkülözhetők a talajvizsgálatok, de a termő gyümölcsösök esetén döntő jelentőségű a lombanalízis, amit rendszeresen el kell elvégezni. Az árutermő ültetvények költségtényezői között a tápelem-analízis nem olyan jelentős tétel, amit érdemes lenne megspórolni, különös tekintettel az így nyerhető tápláltsági állapotra. Az információ értékét, használhatóságát növeli, ha a mintavétel időben és szakszerűen történik, valamint az évenkénti mintaterek következetesen azonosak, sőt a talaj- és levélmintavételi egységek egymással beazonosíthatók, fedik egymást.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Kiemelt
Solis 50 RX kabinos 12fokozat
Bács-Kiskun, Kecskemét

Solis 50 RX kabinos 12fokozat

Hitelesített telefonszám
Keressenek az ár miatt!
Kiemelt
Goldoni S 80 plus fülkés traktor
Bács-Kiskun, Kecskemét

Goldoni S 80 plus fülkés traktor

Hitelesített telefonszám

12 000 000 HUF

+ áfa
Hirdetésfeladás