Sok pénz, nagy növekedés: tavaly 8685 millió eurónyi agrár-exportterméket vittünk ki Németországba
2018-ban hazánk 8,7 százalékkal több feldolgozott élelmiszert exportált Németországba, mint egy évvel korábban, a 2015-ös adatokhoz képest pedig még szembetűnőbb a növekedés. A feldolgozott élelmiszeripari készítmények exportforgalma az akkori adatokhoz képest 16,5 százalékos erősödést mutat. Magyarországnak a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek kiviteléből egyre jelentősebb exportbevétele származik: 2018-ban a termékek kivitelének értéke 8685 millió eurót, behozatalának értéke 5816 millió eurót tett ki.
A magyar cégek külföldi piacra jutását támogató lehetőségeket elemezték az Agóra konferenciasorozat „Határtalan értékesítés” című rendezvényén. Ezen az élelmiszeripari cégek, mezőgazdasági kkv-k exportesélyeit támogató agrárkormányzati intézkedésekről Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője számolt be. A szervezet vezetője arról is beszélt, hogy az AMC felvállalt küldetése a magyar agrár- és élelmiszergazdasági termékek, valamint szolgáltatások bel- és külföldi, hiteles és vonzó bemutatása, továbbá az egészségközpontú, környezettudatos termékválasztás és a hazai termékpreferencia elterjesztése, ezen kívül a hagyományos, kézműves termékek ismertségének és kedveltségének erősítése - írta az Agrármarketing Centrum honlapja.
Sokat exportálunk Németországba
2018-ban a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek kivitelének értéke 8685 millió eurót, a behozatalé 5816 millió eurót tett ki. Az agrár-külkereskedelmi aktívum 2869 millió euró volt. Tavaly a magyar élelmiszeriparban előállított termékek adták a teljes exportforgalom 3,7 százalékát. A 2015. évi adatokhoz képest az élelmiszeripari kivitel 2018-ra 20,4 százalékkal növekedett, 2017-hez képest a növekedés meghaladta a 8,7 százalékot. Az agrár-külkereskedelmi forgalom 2018-ban 85,8 százaléka az uniós országokkal valósult meg. Magyarország Németországba 2018-ban 216,5 milliárd forint értékű feldolgozott élelmiszeripari készítmény exportforgalmat bonyolított le. Ezzel a 2015. évi adatokhoz képest 16,5 százalékos erősödést mutat.
Hirdetés
Támogatják a magyar kiállítók külföldi megjelenését
„Az AMC tevékenységének igen népszerű és kulcsfontosságú része a profiljához illeszkedő magyar cégek külföldi szakkiállításokon való részvételének jelentős anyagi támogatása” - mondta az ügyvezető igazgató. Kiemelte, hogy a külföldi kiállításokra szervezett közösségi standjaikon a velük utazó partnercégek teljes költségigényük nagyjából 90 százalékos állami támogatásával mutathatják be termékeiket a nemzetközi közönségnek, a lehetséges üzleti partnereknek.
2018-ban az AMC 14 nemzetközi kiállításon 2461 m2-en, 150 magyar kiállítónak biztosított exportélénkítő megjelenési lehetőséget, és 3 külföldi kiállításhoz kapcsolódóan (Foodex; Sial China, PLMA) szervezett üzletember (B2B - business to business) találkozókat. "A magyar közösségi megjelenés B2B támogató szolgáltatása viszont szerencsére annyira sikeres, hogy azt a jövőben tovább kell bővítenünk. Ezáltal a kiutazó magyar cégek képviselői közvetlen kapcsolatépítési, tárgyalási lehetőségekhez jutnak. A helyi üzletemberek, cégtulajdonosok, beszerzők, ill. beszállítók jobban elérhetők így. Ez hatékony exportélénkítő eszköz" - mondta Ondré Péter.
Az ügyvezető hozzátette: "Utánkövetésünk szerint kiállítóink 95 százaléka a várakozásainak megfelelőnek találja külföldi szereplését. Ehhez munkatársaink segítőkészsége mellett nagy mértékben hozzájárul az is, hogy éves kiállítási tervünket a piaci igényeket felmérve és a velünk kiállító cégek kéréseinek figyelembevételével alakítjuk ki."
Ha arra is kíváncsi, hogyan változott az agrárrobotok piaca, olvassa el cikkünket:
Ezer milliárd forintosra nőhet a mezőgazdasági robotok piaca
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés