Hirdetés
Szeretne egy mangalicát ajándékba?
Hirdetés
Akkor keressen kátyúsabb utakat, mint ami az osztrák határ közelében fekszik. Egy mangalicát ajánlanak fel ugyanis az albertkázmérpusztaiak annak, aki a sajátjuknál kátyúsabb belterületi utat mutat nekik a megyében.
Eddig is szörnyű állapotban volt ez a szakasz, de most, hogy többen járnak arra, még több panasz érkezik Járdán Krisztina polgármesterhez. A Mosonszolnokról az osztrák határ felé vezető útvonal olyannyira kátyússá, szinte járhatatlanná vált, hogy több mint egymilliárd forintot kellene rákölteni. A rekonstrukció terve már évekkel ezelőtt elkészült, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. még keresi rá a forrást.
Bár szinte járhatatlan az út, mégis megnőtt a forgalom Mosonszolnokon, Albertkázmérpusztán keresztül az osztrák–magyar határ irányába, mióta a hegyeshalmi kishatárt lezárták a gépkocsik előtt.
Amikor beérünk Albertkázmérpusztára, és már-már látnánk a fényt az alagút végén, azaz az ausztriai oldalt, akkor jön a neheze: végigvergődni a kistelepülésen anélkül, hogy bármilyen kár is keletkezzen az autónkban. Többen is panaszkodtak az úttal kapcsolatosan.
– Eddig is szörnyű volt az út minősége, de mióta többen járnak erre, rengeteg panasz érkezik felém. A legkellemetlenebb, hogy határ menti útról beszélünk, mely szégyenletes képet fest Magyarországról – hangsúlyozza Járdán Krisztina várbalogi polgármester.
A helyismerettel rendelkezők a balesetveszélyes szakasz helyett földutakon kerülnek, míg sokan az előkerteken keresztül haladva vészelik át a "nyaktörést". A fenti szakasz állami tulajdonban van, a Várbalogot Albertkázmérpusztával összekötő viszont önkormányzati. A valamikor még aszfaltburkolatos útra is ráférne egy alaposabb felújítás, de egyelőre a szűkös költségvetésből a gréderezésre futja.
![](/public/agronews/an_article_inner/13593/e9fa7032b19c989319d0569082eff7d7_1.jpeg)
Most nem sok az esély arra sem, hogy Albertkázmérpusztánál zökkenőmentesen léphetünk át a sógorékhoz – legalábbis ez derül ki számunkra a Magyar Közút Non- profit Zrt. válaszából.
– Az út országhatár és Mosonszolnok közötti szakasza rossz állapotú, teljes körű felújítása szükséges lenne, de ez egyelőre elmaradt a szükséges forrás hiánya miatt.
Az említett szakasz szerepelt az úgynevezett "határ menti projektek" között, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2012-ben indított a határhoz vezető utak felújítására. A program végrehajtása során a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2013-ban elkészítette az útszakasz felújításához szükséges műszaki terveket, valamint az érintett szakhatóságok által előírt tanulmányokat.
– Elkészíttettük a Natura 2000 hatásbecslést, illetve előzetes környezeti hatásvizsgálatot, amelyekre az illetékes környezetvédelmi hatóság jóváhagyást adott. Ezenfelül elkészíttettük a szükséges régészeti tanulmányt is, amelyet a Kormányhivatal Örökségvédelmi Hivatala hagyott jóvá. A felújítandó útszakasz hossza miatt (12,4 kilométer) jelentős forrás – több mint 1 milliárd forint – szükséges a felújításhoz. Sajnos ebben a programban nem állt rendelkezésre a pénz, hogy megvalósulhasson, így társaságunk keresi az újabb lehetőséget, hogy az útszakasz megépüljön – emelte ki a szóvivő, aki szerint az útszakasz állapota sajnos annyira leromlott, hogy karbantartási eszközökkel érdemi javításra nincs lehetőségük, csak a balesetveszélyes hibák kijavítását tudják elvégezni.
Az albertkázmérpusztaiak megelégelték, hogy életveszélyes körülmények között tudnak csak közlekedni. Ezért elhatározták, hogy egy mangalicát ajánlanak fel annak, aki a térségben még tud mutatni olyan belterületi szakaszt, ahol egy kilométeren belül ennyi kátyú lenne.
– Naponta több száz autó halad át a településen reggel 5–8 és délután 4–7 óra között, holott életveszélyes az út. Javítás másfél éve nem történt. Mi nem sztrádát akarunk egymilliárdból, hanem egy közlekedésre alkalmas utat – emelte ki Bertalan Attila, a mangalicák tulajdonosa, aki abban bízik, hogy felajánlásukkal sikerül elérni a változást.
Forrás és fotó: kisalfold.hu
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Az LG repcehibridek a magyar körülmények között a lehető legmagasabb termést produkálják
2024.07.01.Európa első számú repcehibridjével, az LG Ambassadorral, valamint egy új, ígéretes hibriddel, az LG Armadaval készül az új szezonra a Limagrain Hungária Kft. Szijártó Bálintot, a vállalat cégvezetőjét a Magro.hu kérdezte, aki többek között arról is beszélt, hogyan látja a repcetermesztés jövőjét Magyarországon.
Minden, amit a gyümölcsösök lombtrágyázásáról tudni kell - fókuszban az alma
2024.07.01.A gyümölcsösökben az új trágyázási időszak mindig ősszel és kora tavasszal, a talajon keresztüli fenntartó trágyázással indul. Később, a nyár folyamán viszont kulcsszerephez jut a lombon keresztüli tápanyag-utánpótlás. Bár a gyümölcsösök fenntartó trágyázásához sem nélkülözhetők a talajvizsgálatok, de a termő gyümölcsösök esetén döntő jelentőségű a lombanalízis, amit rendszeresen el kell elvégezni. Az árutermő ültetvények költségtényezői között a tápelem-analízis nem olyan jelentős tétel, amit érdemes lenne megspórolni, különös tekintettel az így nyerhető tápláltsági állapotra. Az információ értékét, használhatóságát növeli, ha a mintavétel időben és szakszerűen történik, valamint az évenkénti mintaterek következetesen azonosak, sőt a talaj- és levélmintavételi egységek egymással beazonosíthatók, fedik egymást.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatSolis 50 RX kabinos 12fokozat
Goldoni S 80 plus fülkés traktor
12 000 000 HUF
+ áfaHirdetés
Hirdetés