Terjed a világban a magyar fejlesztésű rovarcsapda: 2 millió dollárral ösztönzik a folyamatot
A Scoutlabs csapata, amely korábban Smapp Labs-ként működött, terjeszkedik. A cég okos rovarcsapdája egy új stratégia mentén Kaliforniától Floridáig megtalálható az USA piacán. A bővüléssel új kulcsembereket is sikerült igazolniuk.
A Forbes írta meg, hogy új név alatt, új funkciókkal, új fogyasztóknak, új csatornákon keresztül szeretné eladni okos rovarcsapdáit a budapesti agrostartup, akik immár Scoutlabs néven dolgoznak. A céljaik megvalósításához 2 millió dollárra is szükségük volt, ez mostanra össze is gyűlt.
A rovarcsapda lényege
A Scoutlabs terméke egy okos rovarcsapda, ami a gazdáknak segít eligazodni abban, hogy pontosan mikor és milyen jellegű rovarirtási munkálatokat végezzenek el a veteményes megóvására. A csapdára többek között a klímaváltozásból fakadóan van nagy szükség. Az alapítók szülei is termelők, erről a Forbes 2023 áprilisi számában meséltek.
Hirdetés
Maga a fizikai termék is fejlődik. Ha nem lenne „okos” a csapda, akkor akár naponta is ki kellene sétálniuk a gazdáknak a növények közé. A digitális csapdákat jelenleg havonta szükséges csak üríteni, a csapat most azon dolgozik, hogy a későbbiekben ezt szezononként csak egyszer kelljen megtenniük.
Egy AI-modell (mesterséges intelligencia) fejlesztésén is dolgozik a csapat, ami a csapdák számosságából adódó hálózati hatás adatai alapján előrejelzéseket is képes lesz készíteni a rovarinvázió előtt, hogy a időben felkészülhessenek a beavatkozásokra a termelők. Ebben a modellben az egyes felhasználók a teljes Scoutlabs-hálózat információi alapján kapnak jelzést, cserébe a saját eszközeik által gyűjtött információért.
Nyitottak a kisebb gazdaságok felé
Eddig jellemzően nagyvállalatoknak értékesített a cég, a fókusz azonban a kisebb gazdaságok felé kezdett el tolódni, akik már egy sokkal olcsóbb, előfizetéses rendszerben szállhatnak be a Scoutlabs hálózatába. Ennek háttere, hogy a cég több éves fejlesztés során képes volt a szenzor-rendszer előállítási költségeit olyan alacsony szintre hozni, hogy azzal az árérzékenyebb gazdák számára is képesek megfelelő értékajánlatot adni, így megnyílt a lehetőség a “direct to consumer” vagy “közvetlenül a fogyasztó” számára kialakított értékesítési modell kiaknázása előtt. A cég jelenleg az USA 12 államában értékesít.
Kik adták össze ezt a 2 millió dollárt?
- A Czirják László vezette, és Thomas Péterffy nevéhez fűződő amerikai-magyar Interactive Venture Partners (IVP),
- a John Hartnett vezette amerikai agráralap, a SVG Thrive,
- a cseh Depo Ventures,
- valamint az Eszter Elemér keze alatt működő szociális innovációkkal foglalkozó magyar Impact Ventures.
Az üzletbe – a felskálázást elősegítendő – társalapítóként a Seon-ból Jimmy Fong szállt be, aki Posta Donáttal együtt vezeti a csapatot, míg az adatalapú megoldások levezényléséhez Elekes Ábelt, a Barabási Lab hálózatkutatóját igazolta le a startup - írta a cikk.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés