A magyar Coca-Cola-val teljesült a terv
Sikerült elérni, hogy az élelmiszerek közül a boltokban 80 százalék magyar termék legyen. Ezzel összefüggésben a tervek szerint nőni fog a családi gazdaságok területi részesedése. Így látta az évet a földművelésügyi miniszter.
Most 80-85 százalék a magyarországi termék, de ehhez hozzá kell tennem, hogy aki Coca-Colát iszik, az is magyar terméket fogyaszt, mert az ital minden összetevője hazai. Ennél a szintnél már aligha mehet lejjebb az import aránya, mert gyarmatáru és idényjellegű importtermék mindig lesz. De például az ízesített joghurtnál is a külföldi termékek visszaszorulására számítok, mert az élelmiszeripari beruházásoknak köszönhetően a hazai tejipar fejleszteni fog a következő években mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter a Világgazdaságnak.
Többféle magyar termék, újabb technológiákkal
A modern technológiákkal és változatosabb termékskálával tovább növelhetjük az exportban a feldolgozott termékek arányát. Belföldön is ki tudjuk váltani az import egy részét - tette hozzá.
Hirdetés
Fazekas Sándor szerint a földforgalmi törvény elérte céljait, a külföldiek nem tudnak földet vásárolni, a nagybirtokok, illetve a közepes birtokok arányát pedig módosítják. Azt szeretnék, hogy a földhasználatból 80 százalék legyen a családi gazdaságoké, 20 százalék pedig a nagybirtokoké.
A földhasználat a családi gazdálkodók irányába tolódott el, 2010-ben 50-50 százalék volt az arány, most 40-60. A valóságban ennél is jobb az arány, ha figyelembe veszik, hogy a jogi személyek egy része kisvállalkozás. A kisebb üzemek térhódításának is köszönhető, hogy 2010 óta ötvenezerrel többen dolgoznak a mezőgazdaságban - folytatta.
Milyen évük volt 2017 az agrártermelőknek a miniszter szerint?
Mivel 2016-ban az elmúlt száz év rekordtermését arathattuk, nyilvánvaló, hogy 2017-ben ezt nehéz lett volna felülmúlni. Nem esett a mezőgazdaság teljesítménye, hanem kevesebb termett, ami nem ugyanaz. Átlagos vagy talán annál is jobb volt az év. A szántóföldi növénytermesztés és a kertészet elég jó évet zárt. Az állattenyésztést pedig próbára tették a tej- és sertéspiaci válságok, valamint a madárinfluenza. Mindeközben az Európai Unió birkózik az orosz embargóval. Ilyen körülmények között kellett boldogulni, de a magyar gazdáknak nincs szégyellnivalójuk. Az árak részben világpiaci hatásra nőttek, de érzékelhető a belső kereslet növekedése is. A magyar fogyasztók többet és jobbat vásárolnak, ennek árfelhajtó hatása van.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés