Impozáns megjelenéssel és megújult arculattal készült a 2022-es AGROmashEXPO kiállítás 4 napjára a Nitrogénművek Zrt. csapata. Az újdonságokról, a Genezis márkáról és a fejlesztésekről Deák Boglárkát, a cég marketingvezetőjét kérdeztük, aki 2020 decemberétől koordinálja a regionális marketingstratégiát a Veszprém megyei, Pétfürdő központú vállalatnál.

Milyen változásokat hajtottak végre az elmúlt 14 hónap során?

A 2021-es év legjelentősebb marketing aktivitása az arculatváltásunk volt, amibe a Genezis logó frissítése, a dizájn megújítása és bevezetése tartozott. Ez utóbbi még most is folyamatban van regionális szinten. Fontos változás még, hogy a harmonizáció részeként az export országok képviseletei, a leányvállalatok a jövőben Genezis Trade cégforma alatt fognak működni. A vállalatunk 90 éves fennállásának és hagyományainak ünneplését kiemelt kommunikációs kampánnyal és Facebook nyereményjátékkal tettük emlékezetessé, továbbá az előző évekkel ellentétben visszatértünk az agrár szaksajtó platformjaira annak érdekében, hogy a Genezis márka imázsát megfelelő súllyal tudjuk támogatni. Ehhez elengedhetetlen az online és offline médiában való folyamatos jelenlét.

Az újdonságokról, a Genezis márkáról és a fejlesztésekről Deák Boglárkát, a Nitrogénművek Zrt. marketingvezetőjét kérdeztük - Fotó: Nitogénművek

Marketing stratégiánk alappillére, hogy elsősorban hasznos szakmai tartalmakat készítünk, mellyel az a célunk, hogy a termelők olyan, számukra releváns témákban kapjanak pontos tájékoztatást, amellyel növelhetik gazdálkodásuk hatékonyságát. A szakmai tartalmak főként a Nitrogénművek szaktanácsadó és termékfejlesztő kollégáinak javaslatait, ajánlásait és gyakorlati termékfelhasználási tapasztalatait tartalmazzák, amit a termelők jól be tudnak illeszteni a saját gazdálkodási gyakorlatukba. Az elmúlt több, mint egy évben a médiamixünket teljesen átdolgoztuk, elsődleges kommunikációs csatornánk ma már a social media, ahol elsősorban edukatív szakmai tartalommal érjük el a célcsoportunkat heti több alkalommal.

A piacvezető Genezis márka nem csak Magyarországon, hanem regionális szinten is egyedülállóan széles, prémium termékportfólióval rendelkezik, amely az elmúlt évek nagymértékű beruházásainak köszönhetően -2013-2018 között önerőből 110 milliárd forintos beruházást valósítottunk meg- magas minőségi szintet képvisel. Emellett országos lefedettségű, nagy létszámú, magasan képzett szakmai üzletkötő hálózattal rendelkezünk, amely szakmai kompetenciája révén segíti a termelőket a megfelelő műtrágya technológia kiválasztásában, valamit növényvédőszer, vetőmag és terménykereskedelmi kérdésekben.  Az értékesítési csapatunk folyamatos szakmai képzése és fejlesztése a jelenlegi marketing tevékenységben kiemelt szerepet kapott az elmúlt időszakban, amit terveim szerint idén is folytatunk.

Impozáns megjelenéssel és megújult arculattal készült a 2022-es AGROmashEXPO kiállítás 4 napjára a Nitrogénművek Zrt. csapata - Fotó: Nitrogénművek

Az AGROmashEXPO-n való megjelenésünkkor a standunk tervezésénél és kivitelezésénél elsősorban ezeket a kritériumot vettük alapul, annak érdekében, hogy megjelenésünkkel az előbb említett értékeinket képviseljük. Standunk a szervezőktől elismerésként első helyezést kapott „A kiállítás legszebb standja” versenykiírásban. A Nitrogénművek továbbra is nagy hangsúlyt fektet a beruházásokra és az innovatív fejlesztésekre annak érdekében, hogy a Genezis márka versenyképességét tovább erősítse. Ennek a szemléletnek a szerves része a marketing tevékenységünk hatékonyságnak folyamatos javítása is.

Milyen marketingeszközöket használnak ehhez?

Egyik legfontosabb feladatunk a Genezispartner.hu weboldalunk megújítása és folyamatos karbantartása. A tartalmi javítások, az arculat változtatásai mind azt a célt szolgálják, hogy tudatosítsuk: a Genezis márka egy komplex termékportfóliót és szolgáltatást, a Genezis Technológiát jelenti, vagyis a műtrágya szegmens mellett a terménykereskedelmet, a növényvédőszer és a vetőmag üzletágakat is magában foglalja. A marketing stratégiánk célja, hogy mind a 4 szegmensünket a megfelelő marketingtámogatásban részesítsük.   A termelői célcsoport ezzel a megközelítéssel találkozhat az online és az offline kommunikációs felületeken.

A Covid-járvány sajnos jelentősen befolyásolta a marketingtevékenységet is, kevesebbet találkoztunk a meglévő és leendő partnereinkkel, mint szerettük volna, de mindent megteszünk, hogy szoros kapcsolatban maradjunk a termelőkkel ebben a nehezen tervezhető időszakban is.

A Genezis márka egy komplex termékportfóliót és szolgáltatást, a Genezis Technológiát jelenti, vagyis a műtrágya szegmens mellett a terménykereskedelmet, a növényvédőszer és a vetőmag üzletágakat is magában foglalja - Fotó: Nitrogénművek

Milyen megoldásokkal teszik könnyebbé a gazdák életét?

A fentiekben említett edukatív szakmai tartalom generáláson túl folyamatosan zajlik a Genezis portfólió optimalizálása a piaci igényekre szabva. A letisztított portfólión belül marketing szempontból súlyozzuk a termékeket és azok a termékek kapnak kiemelt marketingtámogatást, amelyek prioritást képviselnek a termelői elvárások alapján. Mind a nitrogén alapú, mind az NPK és lombtrágya portfóliónkon belül vannak olyan tételeink, amelyek a versenytársakhoz képest jelentős hozzáadott értékkel rendelkeznek, emiatt ár-érték arányban kiemelten versenyképesek. Szortimentünkön belül egyedülálló termék a piacon a Pétisó, amely a maga kimagasló, 39 százalékos hatóanyag tartalmával 90 éve bizonyít a magyar termelők számára.

Az elmúlt időszak piaci környezetének jelentős változásai, mint a drasztikus gázár emelkedés- amely alapjaiban befolyásolja a műtrágya árképzést- a logisztikai korlátok, az időjárás kiszámíthatatlansága a mi marketing munkánkat is nem várt kihívások elé állították. Emiatt nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy partnereik számára folyamatosan biztosítsuk a prémium minőséget képviselő Genezis termékek ellátását és kommunikációs tevékenységünkkel segítsük őket a megfelelő termékkiválasztási és alkalmazási döntésekben. Erre irányulnak a jövőbeli marketing fejlesztéseink.

(x)

További híreink

Újra videón szerepel egy bükki medve

2024.11.23.

Az elmúlt években megbarátkoztak a medvék a Bükkel és Nógráddal.

A körforgásos gazdaság lehet a kiút a fenntarthatatlan gazdálkodásból Áder János szerint is

2024.11.23.

A lineáris gazdaság működtetése fenntarthatatlan, kiutat az elhasznált nyersanyagokat újrahasznosító körforgásos gazdaság jelenthet.

Az emberi kézéhez hasonló „finom” fogást tanulják a robotok

2024.11.22.

Arató robotok, tengeralattjáró-vadászok és távoli bolygókon közlekedő autonóm roverek… A cél az, hogy ezek általánosan alkalmazhatóbbá és önállóbbá váljanak a jövőben – a német Fraunhofer Institute for Material and Beam Technology IWS drezdai kutatói azon dolgoznak, hogy az eszközök „érezni” tudjanak.

Mérgező, de elbűvölő: a dérbabér rejtett oldala

2024.11.22.

A dérbabér, vagy más néven Prunus laurocerasus, népszerű dísznövény kertészek és növénykedvelők körében. Gyönyörű, örökzöld levelei és illatos virágai teszik igazán vonzóvá, nem csoda, hogy sokan keresnek információkat gondozásáról, igényeiről és esetleges veszélyeiről. Összegyűjtöttük a hat leggyakoribb kérdést a dérbabérral kapcsolatban, hogy segítsünk minden érdeklődőnek.

Partner

Digitális megoldások gazdálkodóknak és kereskedőknek: fedezze fel a Magro.hu előnyeit!

2024.11.22.

A mezőgazdaság nem csupán egy ágazat – ez a jövőnk és megélhetésünk alapja. Napjainkban azonban olyan kihívásokkal nézünk szembe, mint az extrém időjárás, a kiszámíthatatlanul változó piacok és a csökkenő értékesítési lehetőségek. Ilyen körülmények között a digitalizáció és az innovatív megoldások kulcsszerepet játszanak abban, hogy alkalmazkodjunk és még sikeresebbek legyünk. 

Fémdarabokat tartalmazhat egy népszerű fehérjekészítmény – ne fogyassza el!

2024.11.22.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) figyelmeztetést adott ki a Whey Protein csokoládé ízű tejsavófehérje 30 grammos kiszerelésével kapcsolatban, mert fémdarabkák jelenléte lehetséges a termékben. A hatóság kéri, hogy a terméket senki ne fogyassza el, és haladéktalanul juttassa vissza a megvásárlás helyére.

Partnerhírek
Partner

Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben

2024.11.19.

Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 400 hirdetés 89 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás