Útvonaltervezési technológia készíti elő az utat a vezető nélküli traktorok számára
A Trimble a közelmúltban vezette be a Path Planning Technologyt. Egy interjúban a Future Farming 10 kérdésen keresztül mélyül el az elméleti és gyakorlati előnyökben. Ez az intelligens útvonaltervezési technológia képes megtalálni a legjobb lefedettségi utat, így minimalizálhatók a különböző szántóföldi műveletek költségei. A következő lépés az lesz, hogy a kezelőt eltávolítják a vezetőülésből.
– Meg lehet becsülni, hány gazdálkodó használja jelenleg az útvonaltervezési technológiát? Mely régiókban különösen nagy az elfogadottság, és mi ennek az oka?
– Jelenleg három kontinensen több mezőgazdasági üzemben is terepen teszteljük az útvonaltervezési technológiát. Az útvonaltervezést már több ezer hektáron használtuk Észak-Amerika, Európa és Dél-Amerika különböző régióiban, különböző növénykultúrák és növénytermesztési típusok esetében.
Hirdetés
– Ön szerint milyen feladatokra használják általában az útvonaltervezést a mezőgazdaságban?
– Az útvonaltervezési technológia lehetővé teszi a gazdálkodók számára, hogy optimalizálják az útvonalterveket a lefedettség, az idő, a távolság vagy a műveleti sebesség szempontjából. Ez a teljes termesztési ciklusra és a mezőgazdasági gépek által végzett bármely feladatra alkalmazható, a talaj-előkészítéstől az ültetésen, a műtrágyázáson és a növényvédőszer/gyomirtószer-permetezésen át a betakarításig és a kaszálásig.
– Melyek az útvonaltervezési technológia fő előnyei, és miért érdemes egy gazdálkodónak beruháznia ebbe?
Az automatizált és intelligens útvonaltervezési technológia segít megtalálni a legjobb lefedettségi utat, így a különböző szántóföldi műveletek költségei minimalizálhatók. A főszezonban a gazdálkodóknak számos kritikus döntést kell meghozniuk, kevés gondolkodási idővel, mivel a körülmények gyorsan és kiszámíthatatlanul változhatnak. Ez az eszköz lehetővé teszi a gazdálkodók és a mezőgazdasági üzemek számára, hogy jó előre, a szezonon kívüli időszakban megtervezzék a szántóföldi műveleteket, figyelembe véve a géptípusokat és a szántóföldi környezetet, beleértve az akadályokat is.
Az útvonaltervezési technológia lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy eltávolodjanak az egyszerű pontról pontra történő navigációtól.
Ez a továbbfejlesztett útvonaltervezési technológia a teljes szántóföldi tervezés eszköze. A mai precíziós mezőgazdaság minimalizálta az AB-vonalakkal történő egyszerű pont-pont navigáción alapuló soron belüli átfedéseket.
Az útvonaltervezési technológia lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az egyszerű pont-pont navigációtól a teljes szántóföldi tervezés felé mozduljanak el, olyan lefedettségi pályával, amely valóban támogatja az ellenőrzött forgalmú gazdálkodást (CTF) és a következetes végrehajtást a szántóföldön, függetlenül a járművezetők szántóföldi ismereteitől.
– Mikor van értelme beruházni ebbe – hány hektáron kell dolgoznia ahhoz, hogy jó megtérülést érjen el? Vannak-e olyan konkrét növénykultúrák, amelyek esetében a technológiába való befektetésnek extra értelme van?
– A teljes szántóföldi terv használata növeli a biztonságot, és csökkenti a gépek elhasználódását. A kezelő fáradtsága vagy a rossz látási viszonyok, például az éjszakai órák vagy az alacsonyan álló nap okozta balesetek és gépkárok elkerülhetők, mivel a teljes szántóföldi terv tartalmazza az akadályok és a kizárási zónák körüli vagy azok mentén vezető utat. Ezen túlmenően a pályák támogatják a gépek sebességprofilozását és sebességszabályozását a következetes és biztonságos működés garantálása érdekében. Különösen a széles szántóföldeken csökkent a ráfordított idő, a felhasznált inputok és az energiaszükséglet, és csökkent a károsanyag-kibocsátás is.
– Tudna – lépésről lépésre – képet adni arról, hogyan működik a Trimble új útvonaltervezési technológiája? Ha gazdálkodó vagyok, hogyan kezdhetek el vele dolgozni a földeken? Mik a lépések?
A tervezőnek szüksége lesz bizonyos szántóföldi és gépi paraméterekre, amelyek a gazdálkodó meglévő Trimble-fiókjának részét képezik. Ha a gazdálkodó egy harmadik fél OEM-platformján keresztül csatlakozik, az adatokat az integrátor adatbázisából biztosítja, vagy kézzel kell megadni.
A Trimble-felhasználók számára egy egyszerű felhasználói felületen keresztül történik majd a vezetés.
Mezőhatár kiválasztása
Válassza ki a járművet és a munkaeszközt
Válassza ki a végrehajtási irányt (pl. AB vonal).
Kivitelezési stratégia kiválasztása
Válassza ki a lehetséges akadályokat vagy kizárási zónákat a mezőn
Állítsa be az alkalmazási és fordulási sebességet
Válassza ki az útvonalvezetési és végrehajtási stratégiát (pl. kezdő- és végpontok, fejpálya iránya és első, utolsó vagy kihagyás,...).
Számítsa ki és tekintse meg a röppálya előnézetét
Küldje el a gépnek és hajtsa végre
– Miért döntött a „márkafüggetlen” megoldás mellett, ahelyett, hogy egy teljes Trimble-rendszert értékesített volna?
– A gazdálkodók olyan technológiát szeretnének, amely zökkenőmentesen együttműködik a flottájukban lévő többféle gyártmányú és típusú géppel. A Trimble termékek és megoldások évtizedek óta elérhetőek a legkülönbözőbb márkák széles választékában. Ennek a filozófiának megfelelően a márkafüggetlen megközelítést kiterjesztettük erre az új technológiára is.
Az útvonaltervezés a Trimble Connected Farmon keresztül is elérhető lesz, lehetővé téve a gazdálkodók számára, hogy a meglévő mezőgazdasági és gépi információkat felhasználva perceken belül terveket készítsenek és frissítsenek, és azokat közvetlenül a gépre küldjék. A kezelő mostantól felhatalmazást kap arra, hogy ezt a feladatot egy meghatározott kezdőponttól a végpontig vhajtsa.
– Mennyire könnyű (vagy nehéz) hozzáférést szerezni a gyártók rendszereihez, hogy a Trimble rendszerét integrálni lehessen – például – egy John Deere vagy CNHi rendszerbe? Nem akarják-e a gyártók megvédeni a rendszerüket, hogy a gazdák az ő termékeiket vásárolják a Trimble termékei helyett?
– Az útvonaltervezés nem igényel márkaspecifikus inputokat. A ma rendelkezésre álló szántóföldi információkat használja, mint például határok, területek, pontok vagy AB-vonalak és gépi paraméterek, amelyeket a Trimble autopilot rendszerek használnak. Ezenkívül a TIM ipari ISOBUS szabványa lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a gépek sebességszabályozási funkcióit is kihasználják.
– Hogyan rendeződik a garancia a Trimble és az olyan gyártók között, amelyekbe az önök rendszere integrálva van? Ha technikai problémák merülnek fel, hová fordulhatok gazdálkodóként?
A szolgáltatást a következtető alkalmazásokhoz és az integráció szintjeihez kínáljuk. Az integrációs támogatás szintje alapján az integrátor és a Trimble között szolgáltatási szintű megállapodások jönnek létre. A gazdálkodóknak egyetlen kapcsolattartó pontjuk lesz, amely biztosítja számukra az útvonaltervezési képességet.
– Mennyi a Trimble Path Planning tech beszerzési költsége, és mekkora a megtérülés?
– A gazdaság elhelyezkedésétől, a gyakorlattól és a gépesítettségtől függően az árképzés és a ROI eltérő lesz. A precíziós gazdálkodással kapcsolatos megtakarításokon kívül az útvonaltervezési technológia csökkenti a kezelők támogató idejét, csökkenti a rossz végrehajtási stratégiák vagy kezelői hibák miatti terméskárokat, valamint maximalizálja a szántóföld kihasználását, a sebességprofilozást és a gépek sebességszabályozását, hogy biztosítsa a következetes, biztonságos működést, és csökkentse a gépek elhasználódását.
– Mi a következő lépés az autonómia felé? A Trimble fog-e olyan rendszereket kínálni, amelyek a meglévő traktorokat teljesen autonómmá teszik? Mikor?
– A mezőgazdasági környezet nagyon változatos és folyamatosan változik. Az útvonaltervezési technológia a sebességszabályozással kombinálva lehetővé teszi, hogy a felhasználó a teljes szántóföldi végrehajtást minden eddiginél következetesebben és pontosabban automatizálja, függetlenül a kezelő készségétől vagy tapasztalatától.
A következő lépés a teljes autonómia felé az lesz, hogy a kezelőt eltávolítjuk a tényleges géptől, hogy felügyelje a végrehajtást. Az utolsó lépés az a képesség, hogy több gépet távoli helyről lehessen működtetni. E célok eléréséhez a technológiai ipar, a jogalkotó szervek és a gazdálkodó közösség közös erőfeszítéseire van szükség. Az érzékelő technológiák, a munkafolyamatok teljes automatizálása és a jogi keretek terén is előrelépésre van szükség ahhoz, hogy a mezőgazdaságban teljesen autonóm gépeket lehessen működtetni.
(Forrás: futurefarming.com)
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 90 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés