Talajstabilizáló és kötőanyag-szóró rendszer Stehr SBF 24-6 pormentes
A kötőanyag (cement/mész) az SBF 24-6 talajstabilizáló rendszer esetében pormentesen kerül beszórásra és bekeverésre. A SBF rendszer használatával nincs szükség további szóró eszközökre.
Az erőátvitelt a kardánról (traktorról) a talajmaró rotorjára mindkét oldalon kiváló minőségű, nagy sebességgel forgó erős ékszíjjakon keresztül. Ennek eredményeként viszonylag nagy nyomatékra van szükség. A fordulatszám csökkentők a felvett teljesítményt 310 ford./perc sebességgel adják át a maró rotornak. Az oldalsó szíjhajtás a fogaskerék-meghajtású marógépekhez képest nagyon keskeny. Ez rendkívül fontos, mert a szerkezet minimális súrlódást okoz a talajban. Az eredmény: kisebb energiafogyasztás és kevesebb-fogyasztás. Az ékszíj további előnye, hogy ha a forgórész szilárdan blokkol, elkerülhető a fogaskerekek (a traktor és a kultivátor) sérülése. A kardántengelybe biztonsági szerkezetet is építtetek.
A szíj feszességének egyszerű beállítás digitális frekvenciamérővel.
Probléma:
Pormentes szórás, marás, keverés és öntözés egy lépésben:
A kapszulázott Stehr talajstabilizáló vágógép SBF 24 SBS kötőanyagszóróval megoldja a talajstabilizációs problémát: a mész vagy a cement nagyon hatékony kötőanyag, ugyanakkor viszonylag agresszív. Ez gyakran lehetetlenné teszi a talaj stabilizálását lakott területek, közúti forgalom, parkoló autók és repülőterek közelében, különösen szeles időben.
Műszaki adatok:
Teljesítménytartó: 260 LE-től
Súlya: 9,110 kg.
Marási mélysége max. 400 mm
Marási szélessége: 2400 mm.
Felszerelés:
Hidraulikus hajtású forgólapátos adagolók.
Feltöltés betöltő kupakkal (0,8 x 0,8), szállítócsiga, big-bag vagy álló siló - befúvó berendezés elzáró szeleppel silós járművekhez.
Szintszabályozás: optikai elektronikus érzékelőkkel ("tele" és "üres" kijelző).
Energiahatékonyság:
A Stehr gépeknél mindig nagy szerepet játszik a magas energiahatékonyság, a gazdaságos üzemanyag-fogyasztás, valamint az alacsony káros anyag- és zajkibocsátás. A hagyományos gépekhez képest több mint 50%-kal kevesebb üzemanyaggal megtérül az üzemanyag-megtakarítás.
Videó: https://www.youtube.com/watch?v=nbNMsYd6fOo
Megoldásokat:
A kötőanyagot a Stehr SBF 24-6-tal pormentesen hordja fel és keveri a talajba. Már nincs szükség külön költségigényes szórójárműre.
Lehetőségek:
A speciálisan kifejlesztett fedélzeti számítógép segítségével a kötőanyag és a víz mennyisége pontosan bevezethető és dokumentálható.
Pormentes szórás, marás és vízpermetezés egy folyamatban SBF-24-6 Talajstabilizáló daráló és az SBS.
A kötőanyag-szóró megoldja az egyik legnagyobb problémák a talajstabilizáló munkában:
Ha kötőanyagként használják, a mész és a cement nagyon hatékonyak, és viszonylag kemények és
maró. Ez szinte lehetetlenné teszi a talaj stabilizálását lakott területek, forgalom, parkoló autók közelében
és repülőtereken, különösen szeles időben, amikor a szóróanyag kötőanyagát elfújják nyitott teherautóra szerelt szórógépekről történő szóráskor.
Üzemanyag-takarékos:
Magas energiahatékonyság, gazdaságos üzemanyag-fogyasztás, valamint alacsony szennyezőanyag- és zajszint
a kibocsátás mindig nagy szerepet játszik a Stehr gépekben. Több mint 50%-kal kevesebb üzemanyaggal összehasonlítva a hagyományos gépeknél a megtérülés csak az üzemanyag-megtakarítás révén érhető el. Egyetlen műveletben végezzen 3 munkát egyszerre.
Németországban készült.
A talajkezelés, talajstabilizálás a földmunkáknál alkalmazható gyors, gazdaságos és tartós beavatkozás a célból, hogy az elkészült földmű hosszútávon is képes legyen megfelelni a ráépíteni kívánt épület, út, parkoló követelményeinek. Vagy csak akár megfeleljen földútként az elvárt követelményeknek.
Ennek leggazdaságosabb módja a termett talajt hasznosítani úgy, hogy megfelelő kötőanyaggal annak tulajdonságait feljavítva teljesíteni tudja a földműanyagokra vonatkozó előírásokat, továbbá az így megépített réteg teherbírása megnövekedjen és rövid távon alkalmas legyen a minél hamarabbi továbbépítésre.
Hosszabb távon pedig a talajstabilizálással elkészült réteg mechanikai teljesítő képessége, fagyállósága, vízállósága és a további külső és környezeti behatásokkal szemben is jelentősen javul.
A talajstabilizációs eljárás kiválóan alkalmazható utak, autópályák, parkolók, ipari- és kereskedelmi létesítmények, logisztikai központok építésénél, bővítésénél.
A legcélravezetőbb és leggazdaságosabb megoldás, ha már a tervezési stádiumban a talajmechanikai szakvéleménnyel párhuzamosan készül a stabilizáció tervezése és az így kapott eredményeket a pályaszerkezet, vagy az ipari padló méretezésénél már figyelembe lehet venni. Ez jelentősen csökkentheti a beruházási költségeket.
Videó: https://www.youtube.com/watch?v=IbyOV9GgzUY&t=4s
Sokszor előfordul, hogy csak az építés közben merül fel a talajkezelés szükségessége. Az időjárási viszonyok, vagy a talaj állapotában, nedvességtartalmában bekövetkezett, előre nem látható változások miatt. Ilyenkor az egyetlen logikus és gazdaságos azaz leggazdaságosabb megoldás a helyszíni talajjavítás.
A STEHR talajstabilizáló rendszerei 2 megoldást kínálnak Önnek:
PORMENTES technológia:
A talajstabilizálás során kétféle kötőanyagot használhatunk cement és/vagy mész. Ennek használata azonban maró hatású és zavaró porszennyezéssel jár, így használatuk lakókörnyezet, nagy forgalmú utak és repülőterek közvetlen közelében nehézkes. A STEHR pormentes talajstabilizálás technológia rendszer teljes mértékben kiküszöböli ezeket a káros hatásokat, és egy gépben egyesít mindent amire szükség van a talaj megfelelő stabilizálásához.
A pormentes technológia további előnye, hogy nincs szükség külön cementszóró, maró és vizező adapterre mivel az SBF 24-6 típusú talajstabilizáló adapter megoldja az összes szükséges munkafázist egy gépben.
A kötőanyag (cement/mész) az SBF 24-6 talajstabilizáló rendszer esetében pormentesen kerül beszórásra és bekeverésre. A SBF rendszer használatával nincs szükség további szóró eszközökre.
Videó: https://www.youtube.com/watch?v=6p47sXq4DyY&t=69s
Videó: https://www.facebook.com/stehrconstruction/videos/412576707572696